Monday, March 23, 2009

total distance = 20km..

bad thing happen mase kayuh kat kemensah sabtu lepas ngan ujang.. tapi nape.?? adakah sebab aku bawak che' oren yg dah pernah mengalami excident b4 this.. or sofea tulah aku.. or terlalu confident ngan fork yg best.. or coz aku tinggalkan azea sorang2 kat gumah.. or mmg dah tercatat dlm buku mengatakan aku akan mengalami musibah.?? hmm..

mula2 hanger che' oren tue bengkok.. nie semua slh buluh la.. ngada2 nak terselit kat derailleur aku.. so, gear 1, 2 & 3 xleh nak gune.. letih bai nak kayuh naik bukit.. tapi, lucky la time tue dah separuh jln.. bukit pacak2 semua dah lepas.. tinggal lyn downhill n bukit skit2 je.. n nasib baik gaks duit xbnyk terbang coz gi anto kat samy.. semuanye setle.. hehe.. 2nd things is "mkn tanah.." huhu.. dah lama sebenarnye x jdk.. last mase kat uum dlu.. nasib la xder aper yg teruk.. kecuali bahu kiri yg masih rasa sakit2 lagi nie.. coz landing bahu dlu.. n the last things is i lost my "meter.." not my la actually.. azea punye.. waaaa.. puas carik kat kawasan kejadian.. tapi xjmp.. last2 fed-up.. balik terus.. singgah minum pun x..

tapi yg bangganye.. aku & ujang hanya mengambil masa 2jam setengah utk abiskan trail tue.. tapi kalau ditolak amek gambo = 11minit, cubaan menegakkan hanger = 13 minit, aku pi mkn tanah sat = 9 minit n mencarik meter yg ilang = 7 minit.. so, korang bygkan la.. kalau tolak semua tue.. berape jam jer kiteorg perlukan utk complete this trail.. b4 this.. 3 hours sebab bertiga.. bile berempat, belima or berenam.. maybe 4-5 jam ar.. n maybe aku bawah nasik lemak sekali.. total distance di anggarkan 20km..






nie la antara gambo2 yg memakan masa11 minit..









di tempat kejadian.. selepas "mkn tanah.."









nie la yg terjadik kat hanger che'oren.. so, korang bygkan la aper yg akan jdk kalau aku gune gear 3, 2, & 1 (maksudnye.. yg paling besar..)

8 comments:

Azealea Dz said...

uiii...aksi makan tanah yg sungguh sopan..bersimpuh. hahha

owh kasihan che'oren ku...uwaaa

Cikgu ILi said...

Azea..napa ko tak ikut Azea...oooo..dah adaa ye?

Azealea Dz said...

hahah...relax la ili..tgh honeymoon-ing lagi ni..hahha

aku tgh busy dgn hal kijer ni..huhu

makhluk ijau said...

azea: xder la bersimpuh sgt.. tergolek punye tergolek.. ending dah mcm tue.. nak buat mcm maner..
honeymoon.. nyum2...
ili: bukan dah ada.. tapi dia xnak bgun.. dah jirus air pun xbgn gaks.. then aku tinggal je la..

merubesttau said...

ko makan tanah ke sujud tahiyat akhir? solat mana leh pakai short bro :)

makhluk ijau said...

bo, tue "selepas la.."

gidthegreat said...

lor... jatuh jugak A'an bwk cik Oren tur.. hehehe... dia x kasik org lain naik dia kot..

I Am The Vault Dweller said...

tak ajak pungg...